Játék a Linuxon HOGYAN

Peter Jay Salzman

Frédéric Delanoy

2004.11.13 v.1.0.6


Tartalomjegyzék
1. Szerzői jog és egyebek
1.1. Szerző és szerzői jog
1.2. Köszönetnyilvánítás
1.3. Utolsó verzió és fordítások
1.4. Magyar fordítás
2. A játéktípusok meghatározásai
2.1. Játéktermi gép stílusúak (Arcade)
2.2. Kártya, logikai és társasjátékok
2.3. Szöveges kalandjáték (Interactive Fiction; interaktív regény)
2.4. Grafikus kalandjátékok
2.5. Szimulátorok (Sims)
2.6. Stratégiai játékok (Strats)
2.7. First Person Shooter (FPS)
2.8. Oldalnézetű játékok (Slide Scroller)
2.9. Third Person Shooters (TPS)
2.10. Szerepjátékok (RPG)
3. Programkönyvtárak (library)
3.1. Glide2
3.2. Glide3
3.3. OpenGL
3.4. Mesa
3.5. DRI
3.6. GLX
3.7. Utah GLX
3.8. xlib
3.9. Widget-készlet
3.10. SDL (Simple DirectMedia Layer)
3.11. GGI
3.12. SVGAlib, frame buffer, konzol
3.13. OpenAL
3.14. DirectX
3.15. Clanlib
4. Te és az XFree86
4.1. Információgyűjtés az X rendszeredről
4.2. Ablakkezelő (Window Manager) nélküli játék az X-en
5. Különféle témák
5.1. Memory Type Range regiszterek
5.2. Sajtold ki a maximumot a rendszeredből
5.3. A Linux programkönyvtárakról (libraries)
6. Amikor rossz dolgok történnek jó emberekkel
6.1. RTFM!
6.2. Keress frissítéseket és javításokat
6.3. Hírcsoportok
6.4. Google Group Search
6.5. Hibakeresés: függvényhívások és core fájlok
6.6. Elmentett játékok
6.7. Mit tegyél, ha egy fájl vagy könyvtár nem található (jobb a straces-szel élni)
6.8. Elárasztott konzolok
6.9. Zárt rendszer
7. Videokártyák
7.1. Történelem
7.2. A jelenlegi helyzet (2004. március 1.)
7.3. Melyik videokártyát érdemes megvenned? (2004. március 1.)
7.4. Definíciók: videokártyák és a 3D-s szóhasználat
8. Hang
8.1. Melyik hangkártya a legjobb?
8.2. Miért nem működik a hangkártyám?
9. Mindenféle probléma
9.1. Hardveres támogatás
9.2. A hardveres gyorsítás csak a root felhasználóknál működik
10. Emuláció és virtuális gépek
10.1. Mi az a virtuális gép?
10.2. 8 bites Apple
10.3. DOS
10.4. Win16
10.5. Win32
11. Értelmezők (interpreter)
11.1. SCUMM motor (engine) (LucasArts)
11.2. AGI: Adventure Gaming Interface (Sierra)
11.3. SCI: SCript Interpreter vagy Sierra Creative Interpreter (Sierra)
11.4. Infocom kalandjátékok (Infocom, Activision)
11.5. Scott Adam kalandjátékai (Adventure International)
11.6. Ultima Underworld: The Stygian Abyss (Origin, Blue Sky Productions)
11.7. Ultima 7 (Origin, Electronic Arts)
11.8. System Shock (Electronic Arts, Origin)
12. Weboldalak és források
12.1. Játék weboldalak
12.2. Kereskedelmi Linux játék források
12.3. Más források